måndag 28 januari 2013

The definition of a best friend ..

Igår hade jag besök av min BFF Viktorija Macek och min very good friend Martino Stevanovic.
Jag och Viki har varit BFF:s sen gymnasiet, då var vi inseperatable! Vi gjortde allt tillsammans och det gick inte en enda dag utan att vi pratade i telefon.

Efter det kickade livet in...
Jag gifte mig och slutade gå ut och Viki pluggade fortfarande och festade. Vi gled isär sakta och pratade allt mindre och sågs nästan aldrig.
Trotts dettaså gick det inte en dag då jag inte tänkte på henne och saknade henne..,
Jag kunde bli ledsen och arg över att vi inte hördes .. Kände mig ofta väldigt ensam och till och med lite bortglömd.. Men jaghörde aldrig av mig själv.. Ville inte störa med mina vardagliga problem och var den tråkiga kärringen som aldrig ville gå ut.
Istället tyckte jag synd om mig själv och valde att tro att ingen ville umgås med mig eftersom att ingen hörde av sig.Jag satt ofta och tittade på bilder på FB och kände mig helt bortglömd.

Nu vet jag bättre och inser att det var jag som någon stans på vägen stötte bort mina gamla vänner och speciellt min BFF.

I förrigår var jag väldigt ledsen, mådde dåligt, hade ont och behövde mina BFF:s som mest. Jag ringde Anna och pratade i över en timme, hon bor i östersund och det var lite svårt för henne att bara komma förbi. Jag messade samtidigt med Viki och talade om för henne att jag verkligen behövdd henne..an guess what? Hon kom förbi redan dagen efter. Trotts att vi inte setts på flera månader.

The definition of a good friend är alltså de finns där när man mår som sämst och trotts att man inte setts och pratat på länge så är det som att man aldrig varit isär. Vi skrattar alltid och har alltid något att prata om.

Detta gäller även för min allra första BFF Anna Lundhall, hon bor i Östersund och det kan gå flera år utan att vi hörs och när vi väl gör det så är det som att vi aldrig varit isär.

Jag har många andra vänner som jag tycker väldigt mycket om oxå , men det är jusst dessa två som jag älskar extra mycket, det är de som kännet mig bäst och jag lovar att jag ska bli en bättre vän i framtiden.

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar