torsdag 31 januari 2013

LCHF att uppfinna hjulet igen!

De senaste dagarna har jag känt mig väldigt oinspirerad att skriva .. jag ligger mest hemma hela dagarna och kollar på serier och inget händer lixom!

Ibland när jag har tråkigt så läser jag lite olika bloggar och en av dem är Katrin Zytomierskas "Fuck you right back" .. egentligen borde den byta namn till LCHF klubben eftersom det är det enda hon skriver om.
Ikväll läste jag hennes senaste inlägg om att hon öppnar en ny butik i Sturegallerian samt att hon säger hej då till hennes senaste Praktikant och LCHF experiment Shervin.

Jag beundrar verkligen Katrin, hon har alltså lyckats med att uppfinna hjulet igen och verkligen få alla hennes följare att tro att det va hon som uppfann LCHF. Det är inte så att Dr Atkins och en massa andra inom Fitness och bodybuildingvärlden kom på det här för läänge sen .. inte så att min man läste en bok när han var liten läste en gammal bok om att äta en kost som består av mycket fett, protein och lite kolydrater.

Bra jobbat Katrin! Hatten av till dig, du är verkligen en bra entrepenör.

Sen vill jag prata lite om Shervin ...

Tanken var att överviktiga Shervin skulle gå ner 40 kg på 22 veckor. Såhär ser hon ut efter 22 veckor :

20130130-131715.jpg

Shervin har inte gått ner 40 kg, det framgår inte hur mycket hon har gått ner men man ser att hon gått ner minst 20-15 kg, vilken är mycket bra jobbat.

Tydligen inte tillräckligt bra jobbat eftersom att Katrin nu säger "Hejdå" och önskar henne "lycka till".

I tidigare inlägg har hon annonserat efter nya praktikanter och skriver att om man gör ett tillräckligt bra jobb så finns det en stor chans att man får stanna kvar och jobba åt henne som anställd.

Varför fick då Shervin inte stanna kvar??Gjorde inte Shervin ett bra jobb?? Gick hon inte ner tillräckligt? .. man kan ju undra ...

Hennes nyaste annons säger att man inte får vara överviktig .. det är inte vad LCHF står för..

Är det därför Shervin inte får vara kvar.. för att hon inte blev "smal" tillräckligt fort??

Shervin är ett klockrent exempel på att inte LCHF funkar för alla och att ALLA så småningom måste börja räkna hur många kalorier man får i sig.

Jag tycker att det rätta att göra i Katrins fall vore att hjälpa Shervin att nå sitt mål, inte bara göra sig av med henne för att hon inte blev smal tillräckigt snabbt.

Jag dömer nu, kanske det inte är så, kanske valde Shervin att sluta ..?? Knappast .. om det inte va så att Katrin betalade dåligt, men det känns inte som att hon är snål.

Hur som helst så står jag fast vid att LCHF hjälper när man har mycket övervikt och vill gå net sina första 20-30 kg, men det är inte den ultimata lösningen och det är inte en bra livsstil.

Shervin om du av någon slump råkar läsa min blogg, hör av dig till mig så ska jag hjälpa dig med att nå ditt mål!


 

1 kommentar:

  1. Har kollat länge efter den här informationen och äntligen
    hittade man den! Tack jag är supernöjd!

    Visit my website: kök kokosolja var

    SvaraRadera