onsdag 13 mars 2013

Let people in ...

Jag köper och säljer konstant grejjer på blocket och tradera, jag gör det dels för att jag tycker att det är kul och dels för att jag gillar att tjäna lite extra pengar och köpa mig något fint, något som inte påverkar min och Andrijas gemensamma ekonomi.

Igår hörde en köpare av sig ifrån blocket och ville komma och titta på det jag sålde.

Jag gillar inte blocket!

Tradera är mycket bättre, man slipper ha kontak med folk, de bjuder, de lägger över pengar på kontot, de betalar frakt och jag behöver endast skicka varan. Nackdelen är att de tar en ganska hög provision och det tar längre tid att sälja, plus att man inte alltid säljer för det priset man vill.

Blockets fördelar är att man sätter ett pris och säljer för det, om man inte väljer att gå med på att pruta.
Blockets nackdelar är att folk är väldigt retarded, de läser aldrig annonsen, de prutar trotts att man specifikt skriver "pruta ej", de mailar sitt tel.nr trotts att man skriver att man "endast vill ha malkontakt" och DE VILL KOMMA HEM TILL MIG OCH SE PÅ VARAN.

Jag tycker inte om att ha främmande människor hemma hos mig. Igår va jag ensam hemma när köpare skulle komma och hälsa på. Min plan var att möta henne vid porten, visa henne det jag sålde där, ville åtminståne att hon inge skulle se exakt vart jag bor, vet jag? Hon kanske har med sig sin man och de rånar mig? Jag är handikappad och hon kunde lätt slå ner mig?

När jag gick ett sms så svarade jag att jag kommer ner, plokckade ihop mitt pick och pack för att gå ner.. Och självkart hittade jag inte nycklarna! Fuck fuck fuck fuck, vad gör jag? Jo! Jg bestämmer mig för att gå ner utan att låsa dörren och ta risken.

Okej.. Jag åker ner med hissen för att möta köpare oh ser en blond, elegant och väldigt vacker tjej... Jag tar ett beslut och ber henne komma upp!

Det slutar med att jag säljer mer än jag planerat till henne och fikar och pratar med henne mer än 2h, gud vilken trevlig tjej!! Ibland måste man bara ta chansen och let people in, jag gjorde det och kan ha skaffat mig en ny vän :-)

Direkt eftet fick jag det här sms:et
" It was a pleasure to spend time with you! U are extremly gret girl. Whish the whole sweden would be like you:-)"

1 kommentar: