fredag 22 mars 2013

Mat mat mat..

Hej på er!

Ni är roliga ni ;-)
Precis vid den här tiden, varje år sen jag började skriva min blogg, rullar det in mail med frågor om hur ni ska gå ner i vikt SNABBT innan sommaren..

Jag kan inte lova att ni kommer att uppnå ert mål, allt är upp till er. Orkar ni väga er mat? Göra mlådor varje dag? Träna nästan varje dag? INTE fuska med godis eller Rosévin när det blir dags för uteserveringar?

Jag måste erkänna att det är väldigt svårt och ibland känns det omöjligt, men det går!!

Ni som kan träna, skatta er lyckliga! Jag måste gå ner 15 pannor UTAN att träna :-/

Min kost just nu är väldigt simpel och maten som jag äter är till 90% kall mat som ag kan fixa snabbt!

De här ingredienserna måste jag ha hemma:
Ägg (vitor för det mesta)
Kycklingfilé
Tonfinsk (i vatten)
Tilapia (vit fiskfilé)

Havregryn
Råris
Sötpotatis

Avokado
Gurka
Tomat
Rödlök
Isberg

Laktosfri lättyoghurt (till dipp)
Laktosfri lättmjölk

Estrella dipp , vitlök, sourcream,
Guacamole dipp
Tomatpure delikatess

Linfröolja

Dessa ingredienser MÅSTE som sagt finnas och med dem kan det inte gå fel!

Ibland öyxar jag till det med lite skaldjur eller men mager burgare .. Men inte så ofta!

Försök att inte lämna något åt ödet, koka MYCKET ris så att det alltid finns i kylskåpet. Stek några filéer innan så att ni bara kan värma upp dem snabbt.

Min favorit när jag är superhungrig och vill ha mat snabbt:
Tonfisk
Avokado
Rödlök
Lite tomatpuré
Råris(jag har alltid ris i kylskåpet)
Lite gucmolekrydda

Det går på en kvart och är mycket mättande .. Och ganska gott!!

Min mat är allt annat än snygg.. Men jag delar med mig några bilder iaf ..
















1 kommentar: