måndag 21 oktober 2013

Antiklimax

Efter den bästa helgen ever spenderad med bästis och husband så vaknar jag imorse upp till illamåendet och kallsvettningarna from hell! 

Försökte ignorera illamåendet och få i mig lite frukost, men efter en tugga gröt så kom allt upp! 

Det va bara att gå och lägga sig igen och vakna upp kl. 17.00! Well that's a day well spent.. Not! 

Antar att det är ok 3-4 dagar efter operation? 



Tillbaka till helgen..

Jag har den enorma turen att min man( www.andrijasandor.blogspot.se)  och min Bf Viktorija Macek funkar väldigt bra ihop och vi har alltid skitkul när vi umgås, de tre musketörerna ;-p

I helgen sov Viki över hos oss och planen var att äta skräpmat och kolla på skräckis .. Like we did in the good old days.
Andrija slängde ihop en pizza till oss och vi valde ut "indsidious 2". Kvalitén på filmen sög dock så mkt att vi bytte till "now you see me". En riktig grym film .. Tror jag :-) hehe ... Vi däckade några ggr under filmens gång..
En kombo av oxycontin,gapaentin och choklad gjorde det väldigt svårt att hålla ögonen öppna.



På söndag degade vi rätt hårt . Jag vaknade o b tog en powernap efter typ en timme hehe .. Under den tiden snackade Viki och Andrija typ om robotar?? Eller drömde jag det? 

När vi hade degat klart så satte vi på HBO och "Masters if horror" .. Vi tänkte att vi skulle ta igen skräckisen från igår.
En av delarna handlade om en man som blir attackerad av en råtta med ett ansikte .. 
Det va inge riktigt menat att vis skulle se skräckis i helgen.

Jag och min bestie Viktorija 

Vi plockade ihop vårt pick ocj pack (mig) och åkte in till ett av våra favvofik i stan, Espressohouse Birgerjarlsgatan. 

Nu måste jag berätta om en rolig grej som hände där ..

Så vi går in .. Eller jag haltar med Viki som stöd, Andrija är ute och parkerade bilen. Det är typ full över allt men vi råkar ha den turen att några reser sig och lämnar platser precis vid fönstret. Platserna består altså utav den långa bänken/soffan som går längst väggen och en stol + en pall.
Jag väljer soffan eftersom jag få kan lyfta upp båda föttterna.. Jag måste ha dem i högläge pga av svullnad. Medans jag försöker lägga mig till rätta så ser jag ur ögonvrån hur en kille och hans tjej tittar  mig. Jag ser att de tittar lite irriterat å, speciellt killen.
Jag ignorerar dem och fortsätter med mission Impossible, att "ligga" bekvämt utan ryggstöd.
Till sist så ser jag hur de börjar gå fram till mig.
Tjejen ser rätt musik ut, musiga kläder,musigt går .. Musig helt enkelt. Snubben kör på nån slags hipster-idiot stil men en wannabe-elvisfrilla, supertighta uppvikta jeans och randiga rosa strumpor och det fulaste otrevligaste smilet jag sett i mitt liv.

Han tittar på mig och säger:

- hej, ligger du skönt där eller? Lagt dig till rätta nu? 

Han ler lite som att han ska lära mig en läxa att man minsann inte får ligga på soffan och ta upp en massa plats.
Jag märker nu att han helt missat mina fötter och "operationspjäxorna" och tror att jag bara drygar mig och därför har lagt mig på hela soffa.

Jag skrattar lite, sneglar på mina fötter och svarar:

-  Nej ligger absolut inte skönt, har inte riktigt något val. Men om det är platser ni är ute eftet så ska vi nog se till att få plats ändå.

Hans blick skjuter rakt ner till mina fötter, hans ansikte blir helt vinrött och ångesten i hans ansikte var helt priceless .. Hahaha ..
Musen blev också helt tomatröd ansiktet ..

Sen började ursäkterna ...

- me Gud förlåt ..du försår att jag bara skojade va? Alltså njag menade i te ... Såg inte ..visste inte . Bla lila bla ..

Hahhaa FAIL! 

Innan man börjar dryga sig och vara otrevlig så ska man först bedöma situationen ... Eller here's a thought? Kanske låta bli att vara så otrevlig!! 

Rätt åt honom!! 

Nu ska jag gå och studera min nya diet lite .. Återkommer om den senare KRAM



Jag och min husband, besök gärna hand blog www.andrijasandor.blogspot.se :-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar