fredag 18 oktober 2013

Jättebra att du ringde!




Igår hade jag, Correction, har jag ont. Istället för att vila så fick jag fnatt och bestämde mig för att uppdatera bloggen, ringa comhem,ringa Salus ansvar och ringa till Skatteverket ... Inte så smart.

Min mamma försökte lite diplomatiskt föreslå att jag kanske skulle avvakta lite och ringa om några dagar istället .. Men nej, allt skulle göras igår! 

Comhem

Idag betalar jag typ 1000 kr i månaden för en massa tjänster och kanaler som jag inte har någon nytta av alls , så jag bestämde mig för att ringa upp Comhem, kolla läget lite och se om det fanns några erbjudanden för mig och samtidigt säga upp mina Canal + .. Eller C-more eller vafan de heter nuförtiden kanaler.

Jag vill bara inflika att jag själv jobbat på kundservice samt att jag nu jobbar på ett företag som har världens bästa kundservice, så när jag ringer så förväntar jag mig åtminstone att den som svarar ska vara hälften så duktig som mina kollegor är. 
I was wrong! 
Aktivitet bemötande - No,
 behovsanalys - No,
 allmänt trevlig - HELL to The NO.
 Jag fick bokstavligen dra ur honom information och jag som kund var tvungen att be om erbjudanden som han inte ens hade, han hade ingenting att erbjuda mig " jag har inget att erbjuda dig". Det slutade med att jag sa upp det jag skulle  och jag kommer antagligen att säga upp mina avtal med ComHem helt och hållet i December.
Jusst det, han erbjöd mig Tivo som skulle kosta mig 650kr i 3 månader och sen gå över till 950kr och jag får själv betala 500 kr för Tivoboxen - nej tack! 


Någon som har något förslag på vem jag kan teckna avtal med efter dec? Telia? Bredbandsbolaget? 

Salus Ansvar

Ni som har följt min blogg vet att jag hade otur med min första fotoperation . Sköterskorna som lindade om min fot post.op lindade för hårt och skapade ett trycksår som resulterade i ett stort ärr med en massa skadad hud.. Not pretty! 
Eftersom att läkaren bär ansvar för detta, det skedde under hans watch, så påbörjades ett försäkringsärende med hans försäkringsbolag Salus ansvar. Jag skrev med hjälp av min BFF Viktorija Macek som är jurist ett brev till f.b. ( försäkringsbolaget) Och bifogade bilder samt en massa skriftlig info M.m. 
Allt skickades in i Januari 2012. 
Jag har ännu inte fått åk.

Igår bestämde jag mig för att ringa och kolla läget. Lite smått irriterad ringer jag upp, presenterar mig ,ska precis läsa upp mitt person.nr och blir stoppad. 
- Vänta en sek, jag vet vem du är, säger hon.
- jaha.. Okej (??!) 
- Anna eller hur? Det handlade om en fotoperation? 
- jaa, det stämmer. Hur har det gått ? 
- vilket tur att du ringer Anna! 
- jaha ok, ( superglatt) har ni kommit fran till något? 
- eh näää inte riktigt, jag skickade in ditt ärende till läkare för bedömning nu i oktober..
- tyst....
-Anna är du där? 
- javisst, jag undrar bara varför det tagit sådan tid att skicka in ärendet? Och hur länge kommer det att ta nu? 
- ja set var bra att du ringde, men jag ver faktiskt inte.
- Varför vars det då bra att jag ringde? 
- jaaa.. Det är alltid bra att höra av sig.


... Förutom Med com hem så var den här en utav de mest meningslösa konversationerna jag haft i mitt liv..

Det jag undrar .. Och jag vet att jag är väldigt grinig nu och inte riktigt mig själv .. 
När jag ringde så visste hon vem jag var på en gång, weird? Ja, det tycker jag. salus ansvar är ändå ett stort företag med väldigt många kunder eller??  Hur kan det då ha tagit 10 månader att skicka in ett ärende till läkaren? Fan jag orkar inte .,, 
Har ont och fattar inte ens varför jag tog tag i skiten ... Men blir ändå trött!! 

Feel free att dela med er med en kommentar om ni haft att göra med försäkringsbolag som suger! Det 
Skulle kännas skönt att veta att jag inte är ensam. 

Skatteverket hoppar jag ... Orkar inte med mer meningslösa konversationer! 

Hörs sen! Nu har medsen kickat in och jag kommer att somna inom 3..2..1,,,Zzzzzzzzzzzzzz



2 kommentarer:

  1. Usch vilken skit dag du måste haft :( ring Telia och prata med dom om tv/bredband aldrig några problem och till ett helt okej pris.

    F.b är och förblir idioter så du är inte ensam... Hade ett ärende för mina knän när jag fick helt fel behandling och rekommenderad att operera knäna när jag är närmare 40... Tack ja va liksom 23 haha..så jag slutade bry mig om det efter ca 1 år när inget hade hänt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Skönt att höra att jag inte är ensam :-)

      Radera