onsdag 30 oktober 2013

Bedrägligt mail ifrån Skatteverket som jag gick på! VIKTIGT!!!!!!!!!! VIKTIGT!!!

Hej på er mina vänner! 

Se mail nedan: 



Min man fick det här mailet någon gång förra veckan och bad mig titta på det. Den svarta logon där det nu står "image not found" var ersatt av skattverkets logo.
När vi fick det här mailet tänkte vi/jag inte efter alls. 

Jag är inte mig själv just nu p.g.a av all medicin jag har i kroppen och när mailet kom så tänkte jag "-Gud va smidigt av Skatteverket" .
Min man har dessutom inte anmält sitt konto till Skatteverket på flera år och Summan ovan stämmer påtungefär överens med vad han ska få tillbaka när vi anmäler kontot.

Jag (dumbass) klickar och går vidare. Jag fyller i mitt kort och cvc (?!!!!!!), Verified by Visa kommer till och med upp och jag blir ännu mer impad av Skatteverket. 
Verified by vissa funkar inte så bra (såklart ) , men det händer ju ibland tänker jag och fortsätter.

Så fort jag är klar med registreringen så känner jag att något inte riktigt är som det ska. Men jag tänker att jag slår en pling till Skatteverket på måndag och bara kollar att allt är grönt. 

Det här gjorde jag alltså på fredag.

Söndag kväll går jag in på Facebook och set ett inlägg om bedrägligt mail ifrån Skatteverket.

Jag blir alldeles kall i kroppen, men det är inget emot hur jävla puckat jag kände mig. JAG som alltid är supernoga med såna saker missade helt att kontrollera saker som hur fick Skatteverket Andrijas mail när han inte registrerat sig? Varför skulle Skatteverket göra utbetalningar via ett Kort när de ALLTID kräver in blanketter för allt?? Och en massa andra logiska frågor jag skulle ställt mig själv innan jag gick på skiten? 
Varför gjorde jag inte det? Är jag dum? ...nej det är jag inte.. 
JAG MÅR INTE BRA JUST NU! 

Jag ringde och spärrades mitt kort på en gång och fick ett nytt idag.

Det jag vill säga mina vänner är att ni inte ska vara förvirrade som jag! Dubbelkolla och trippelkolla såna här mail! Tänk logiskt och ifrågasätt! 

Nu har jag fått ett skumt mail ifrån Telia om att jag betalt min faktura dubbelt och att jag ska ange konto för att få tillbaka pengarna. Nu kommer jag definitivt inte ange ett skit utan mailar dem istället. 

Man lär sig av sina misstag! 

Har någon av er också fått ett liknande mail av Skattevetket eller Telia? Dela gärna med er om ni har det.

Kram på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar