tisdag 29 oktober 2013

Lyxfällan

Hej på er!

Min dag började pissigt men för första gången på länge inte p.g.a. Smärta.

Först kom inte hantverkarna imorse, väldigt oseriöst. En kom för sent men jag vägrade ta emot honom, om han inte kan hålla tider nu, hur i helvete kommer han då att hålla på sen när det blir dags att renovera och när han ska ha en deadline att gå efter.

Sen började jag och husband bråka om helt onödiga saker, vill inte gå in på detaljer. Han har en förmåga att trycka på knappar hos mig som gör att jag blir arg,gråter och blir en högst otrevlig person som just då jobbar hårt på att säga emot honom och att vara barnslig och  istället för att hitta en lösning så är jag bara DUM. Någon som känner igen sig? 

Han gick till jobbet arg och jag var kvar arg.. Och han är fortfarande arg .. Det är bara jag som är väldigt kortsint. Till mitt försvar så uttrycker han sig ibland på ett väldigt nedlåtande och förnedrande sätt och jag vett att han inte menar det på det sättet, men ibland gör det bara ont och jag väljer att ta det på fel sätt. Sen är han väldigt bra på att praaaaata och praaaata gärna med lite dramatiska pauser för full effekt och jag är jusst då inte på humör för att lyssna. Som tur är så bråkar vi inte så ofta, men när det väl kommer så tar det några dagar att lösa. 

Oh well! Vi löser det som vanligt! 

Nu till saken.. Lyxfällan

Jag har en kollega på jobbet, världens mest speciella och roligaste person som älskar att titta på lyxfällan. Jag har själv tyckt att hon är lite knäpp som gillar att titta på det så mycket, vi snackar om att hon streckkollar avsnitt som hon tittar på Game of Thrones eller liknande. By the way, hon heter Lillemor Simonsson och skriver världens roligaste blogg www.lillemorsimonsson.blogg.se, kika in där, lovar att ni inte kommer ångra ner! 

Nu tillbaka till Lyxfällan ..

Efter att min man stormat ut så lipar jag lite till, men tröttnar ganska snabbt på att gråta i min ensamhet och sätter på TV:n. Per automatik sätter jag på 3:an och ser att ett nytt avsnitt av lyxfällan precis startat. Jag är preciiiiis på väg att byta kanal men fastnar på den blonda, vill säga bimbo .. Men väljer att säga Flicka ..som uppenbarligen har missbrukat brun utan sol och clearly fixat håret (extensions och färg) hemma själv. Hon har nog även dålig belysning hemma, det är den enda förklaringen jag kan hitta till varför hon spacklat på ett halvt kilo foundation och puder i helt fel färg, det händer även mig ibland :-) 
Hennes favoritmening inser jag snabbt är "Asså jag veet inte". 

Den här bim...förlåt flickan flyttade till Göteborg för 6 månaders sen, hon är arbetslös och har alltså 0kr inkoms och hon har på 6 månader gjort av med 180.000kr på kläder och skor.

Nu vet jag inte hur mycket av Lyxfällan som följs av ett manus men när man berättar för flickan hur mycket hon gjort av med så fattar hon inte vart alla pengar gått?? Hon verkar heller inte bry sig om in skulder.

Vart pengarn gått fattar inte jag heller? Alltså jag fattar vart pengarna gått ...  Men jag förstår inte alls vad hon har spenderat pengar på.. Mer varför hon spenderat pengar på sakerna hon köpt?? 

Flickans favoritmärke. Är tydligen Cavalli,Karen Millen( hon har typ 1 Cavalliväska) . Kläder är mest köpta på Monroe och Karen Millen. 

Min första tanke är 180.000 kr på den skiten!!!????

Om hon ändå bestämt sig för att leka Paris Hilton, varför gick hon då förbi alla Juicy väskbutikerna? LV,Prada,Mullberry osv osv .. ? 

Vill inte säga varför högt .. But you know why ...

VidarsFlickan festar på Stureplan ons,Tors,fre ,lör ...

Hennes mål i livet är i inbördes ordning att : 
- sälja lyxbåtar i LA eller Monaco , bara det är superlyxbåtar .. Själv mår hon illa när hon åker båt.
- Bli skådespelerska ... Där ser jag att hon kan ha några talanger ..heheh ...
- Bli Advokat ... Ja för det blir man ju bara sådär! Ha ha
- Jobba som livscoach ... NO COMMENT
- jobba som säljare av något slag tror jag ...

Jag håller med en av Lyxfällan snubbarna om att det är viktigt att mål i livet, det är det. Den här tjejen är ung, 20-ish och hon har hela sin framtid framför sig, det jag undrar är vart fick det såå snett för henne? 

Vart höll hennes föräldrar hus under hela den här tiden? 

Jag vet att jag driver med henne vilken antagligen är fel eftersom att det i själva verket är synd om henne.

Hursom ..
De hälsade på henne några veckor senare och självklart har hon slutat festa, shoppa osv osv ..
Well.. Vet inte hur länge sen detta var men när man kikar på hennes blogg så säger den något heelt annat ..
Jusst det .. Hon hade bytt jobb.. Ett som var "glammigt" och mer betalt ...hmmmmm.... Vad kan set va dör jobb? 

När man googlar henne så är det fortf stureplan, halvnakna bilder och party! 

Hoppas för hennes skull att hon skärper sig .. Till och med Supermodellerna vet att utseendet har en livslångt ..

Men då kanske hon blir Avokat .. Bara sådär ;-) 

Här är flickan jag talar om ..

Vanita Bergman .. Vanita är btw et skumt namn på en Svensk tjej ..
När jag tänker Vanita så tänker jag en stor och kurvig Africanamerican woman .. Men men .. Vad vet jag? 

Her she Is anyway ..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar