söndag 27 oktober 2013

Helgens drama

Shalom! 

Min fredag började lite skumt .. 
Torsdag natt sov jag superdåligt p.g.a att min fot gjorde ont som fan. Der här resulterade i att jag låg och kollade på en serie till typ 06.00. Jag tog Nina tabletter som vanligt men jag tror att smärtan och brist på sömn gjorde att när jag väl somnade så somnade jag in kraftigt. Telefonen satte jag på ljudlöst, utan vibration. Normalt skulle jag inte ha helt ljudlöst men jag gjorde nyligen misstaget att anmäla mig till en " vinn en MacBook Air " tävling där jag angav mitt nr, BIG MISTAKE! Nu ringer det säljare vid alla tidpunkter på dygnet och jag vet inte hur jag ska bli av med dem! Vet ni hur??? 

Summan av kardemumman blev att jag vaknade fredag kl 16.30 av att min mamma (som har nycklar) rusar in i lägrnheten och skriker mitt namn. Hon, min msn, pappa och syrran blev livrädda när jag inte svarade, de trodde att jag hade OD:at ellet nåt.. 

Helt groggy reser jag på mig, tar telefonen och ser att jag har typ 10 missade samtal!! 
Jag inser också att syrran skulle kommit hem till mig vid 15.30 och jsg har typ 3 missade samtal ifrån henne! Jag börjar gråta (??!!) för att jag missat henne, för att jag sovit bort hela dagen .. Och för att jag är proppad full med läkemedel som gör mig till ett emotionellt nervvrak.

Jag inser också att jag sitter, oduschad och äcklig,,gråter och har mitt i allt missat att gratta min mamma på hennes B-day. Jag får ännu mer ångest och börjar gråta mer hysteriskt! 

Till sist lugnar mamma mig och vi åker hem till henne och pappa där Syrran, Sasa och Philip väntar på oss och allt slutar med en mysig kväll med god mat, trevligt sällskap och övernattning. 

Idag.. Eller igår Lördag spenderades med min Kusin Diana, bästis Viki , Husband (www.andrijasandor.blogspot.se) kusins sötaste katt Nole. Vi lånade pappas bil och drog till stan, fikade lite på Alberts uteservering , så himla skönt att kunna göra det i slutet på oktober! Sen skjutsade Andrija oss hem tilö Kusse och vi tjejer snackade lite skit och kollade på Serbiska idol-ish "Grand Zvezde" . Med bästis blir det alltid mycket skratt och sjuka samtalsämnen, ikväll pratade vi mest bajs , ett av mina favvoämnen :-) 

Jag har många människor som jag älskar i mitt liv, men de här två underbara,knäppa,psycho, smarta , vackra.. The list goes on, skulle jag ha väldigt svårt att leva utan. De gör varje dag rolig och jag ser alltid fram emot våra helger.
Love you guys (BFF och Husband) 😘




Viktorija Macek, Andrija Sandor ( www.andrijasandor.blogspot.se) 

Aaannywho! 

Jag har börjat se en ny serie " Camelot " , har ni sett den? Vad tycket ni? Jag fastnade direkt! Imagen my happiness när jag såg att det även finns en säsong 2 :-) 
Huvudrollen "Arthur" har killen från "The Mortal instruments" .. Kommer inte ihåg vad han heter och orkar inte googla. Hans elaka syrra "Morgan" spelas av Eva Green, hon ör verkligen grym! 
Ni som gillar " Game of Thrones " och andra lite fantasyaktiga serier lär gilla den här också! 

Berätta gärna vad ni tycker om ni har sett den :-) 



Btw .. Har fått det till mig att det är extremt svårt att lämna en kommentar på bloggen? Ni dom har testat vad är det som gör det krångligt? Kan ni kommentera det på fb? Vill gärna veta så att jag kan maila Bloggers support! 


Nu spökar min fot igen, men jag säger #fuckpain och kikar på en serie istället! 


XOXO


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar