torsdag 7 november 2013

#fuckstupidstarvationdiets


Se bilder : 




Vad har mina bilder gemensamt?? 

Förutom att tallrikarna ser oaptitliga och likadana ut .. skriver ingen matblogg så jag struntar i hur maten ser ut.

Jag äter samma sak och mina portioner ser påtungefär likadana ut.

Just nu är jag inte ute efter att tappa vikt, men så fort jag slutade äta skräp och började äta såhär så har jag tappat lite i alla fall och då jag har inte rört på mig alls.

Jag unnar mig 1 dag i veckan då jag äter lite skräp, men inte så mycket.

Men skit i det, strunta i viktnedgång och fokusera på hälsa.

Jag har länge sagt att min kost inte handlar om att vara "hälsosam enligt Livsmedelsverket" , mitt mål har alltid vara att gå ner i vikt eftersom att jag är en matmissbrukare. Jag vill fortfarande komma i form, är överviktig just nu, men det tar jag tag i senare, när jag blir frisk. Just nu vill jag må bra, och den här maten får mig att må bra! 

Jag har ingen bild på ett mål med kött, men jag äter faktiskt nötkött ibland också.

Min kost består alltså just nu av följande: 

Frukost
- Havregrynsgröt , antingen med laktosfri lättyoghurt i eller med laktosfri lättmjölk. Jag har även en sked av Önos lågkalori jordgubbssylt i + lite flytande sötningsmedel 
.

Jag äter inte lunch,middag på utsatta tider, äter när jag är hungrig och äter något av följande: 

Protein

Kycklingfilé 
Tilapia
Biff 
Lammfilé 

Kolhydrater

Fullkornsris
Hembakt bröd
Sötpotatis
Haricotsvertes

Fett.:

Guacamole gjord på : 
Laktosfri lättyoghurt
Laktosfri kvarg
Pressad vitlök
Grillkrydda

Ibland fuskar jag och har Lite estrella dippkrydda i.

And that's It! 

Just det, eftersom jag skippar sötsaker så brukar jag  som mellanmål mixa ihop lite laktosfri kvarg och lättyoghurt Valios med Önos lågkalori jordgubbssylt + flytande sötningsmedel.

Eller så äter jag lite cashewnötter , men undviker dem på kvällen.

All mat har min man ( www.andrijasandor.blogspot.se) redan förberett till mig i matlådor så det är bara att värma och äta. Det är ett superbra tips för er som vill ha koll på maten också.

Detta är ingen diet, detta är en livsstil. När jag bestämmer mig för att gå ner på riktigt så kommer jag att behålla samma princip men kanske stuva om lite med kolhydraterna utan att utesluta dem.

Den här maten ger mig så mycket energi som jag kan få nu och får mig att må bra.


Min nya filosofi är att 90% av maten vi äter inte bör vara för god! Då äter vi för mycket. Maten ska vara lagom, då slutar vi när vi ska. Portionerna ska vara så pass stora så att man blir mätt.Jag har lagt mina svältdagar och dieter behind me och det här är min nya livsstil.

Om ni har några frågor eller feedback så får ni jättegärna kommentera.

Har ni inte ett gmail konto så väljer ni att kommentera som "anonym", har fått det till mig att det är svårt att kommentera.

Aaaanywhoooo... 

To my foreign readers, would you like me to write in english also? I'm guessing that It's not always easy to understand everything when you use google translate.
Comment below or email me and I will, otherwise I will keep writing In Swedish.

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser sjukt gott ut!

    SvaraRadera
  2. Tack Marina :-) deg är faktiskt gott och det bästa är att man blir mätt och håller blodsockret på en jämn och fin nivå.

    SvaraRadera