torsdag 14 november 2013

The Tudors


Hello mina vänner!

Har fortfarande problem med illamående när jag ska läsa eller skriva något på mobil eller padda, har med balansen att göra..ska försöka skriva det här inlägget så snabbt jag kan 🙊

De senaste dagarna har jag haft "The Tudors" maraton hemma och samtidigt passat på att fräscha upp mina historie kunskaper lite. Serien handlar om Henry VIII:s regeringingstid på 1500-talet och den var allt annat än tråkig! 
Hade lärt mig mycket mer i skolan om vi fick se såna här serier istället för att läsa tråkiga böcker :-p 

Skämt åsido, den här serien gjorde mig medveten om hur pinsamt dåliga mina historiekunskaper är och att jag måste bättra på dem! 

En annan mycket positiv sak med serien är skådespelarna. Huvudrollerna har Johnathan Rhys Meyers (Dracula )  och Henry Cavill (superman). Båda har jag nu lagt till på min lista av kändisar som min man tillåter mig att ha sex med utan att de räknad som otrohet :-) 

Förutom dem så känner man igen många skådisar från bla Game of Thrones och Once upon a time.

Om ni har Netflix så finns alla 4 säsonger av The Tudors, lovar att serien är mycket sevärd. Jag har precis börjat på säsong 4 och eftersom att jag inte sover så bra på nätterna så ska jag fortsätta mitt marathon även inatt :-) 

Om någon av er har sett serien så blir jag  superglad om ni lämnar en kommentar om vad ni tycker? 

Om ni inte har ett google konto så väljer ni att kommentera som Anonym. Om ni bloggar skriv er bloggadress så lovar jag att gå in och kika.

Det var allt för idag! Bjuder på lite bilder på hunkarna Jonathan och Henry :) 

Vem är snyggast? 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar