onsdag 13 november 2013

Varför skrattar vi åt Jimmie Åkesson?



Jag har inte kunnat blogga på några dagar, har mått/mår  illa när jag kollar ner i skärmen på både mobil och padda .. Men never mind that..

Både Facebook och instagram bombarderades igår av den ack såå roliga BBC intervju med Jimmie Åkesson. 

Alla skriver  "HAHA" eller "JÄVLA STOLPSKOTT" ...men tänk efter lite, är det verkligen något att skratta åt? 

Det faktum att han kommit så långt att en reporter ifrån BBC har med honom i sitt program som sänds världen över, är det verkligen något att skratta åt? 

Är det något att skratta åt att så många har röstat på honom? Att det nu går att rösta på hans parti? 

Kommer ni ihåg den där lilla mannen? Han med den roliga mustachen? Han som nästan utrotade den Judiska befolkningen? 
Honom skrattade man också åt, men då hade man inte instagram och Facebook.

Vi ska tacka Gud,Allah,Buddha etc..etc.. för att Jimmie Åkesson inte är den intelligenta retoriker som  Adolf Hitler var, annars vore vi SCREWED.

Det finns otroligt många i det bär landet som helt och hållet håller med Jimmie om att majoriteten av brott begås av människor med utländskt påbrå och som tycker att "utlänningar" förstör vårt land. 

Som tur är så lever vi i ett land där ändå majoriteten väljer att göra det rätta, de väljer bort rasism och försöker fokusera på andra saker som familj,vänner och jobb.

Jag har mina egna åsikter om svenskar med utländskt påbrå, men det sträcker sig för det mesta till min familj och folk jag känner. Jag skulle inte vara här om inte mina farföräldrar kom hit på 70-talet. 

Självklart kan jag ha mina egna fördomar om "utlänningar", jag tycker nämligen att man slutar att vara en "utlänning" när man flyttar sitt liv till ett land och att man har ett eget ansvar att dra sitt strå till stacken samt uppskatta det land man bor i. 

Med det sagt så  behöver Sveriges Politiker arbeta mycket mer med att intergrera de människor vi välkomnar in till vårt land i vårt samhälle, där har det brustit väldigt mycket. 

Men jag är väldigt stolt över att vara medborgare i ett land som välkomnar ALLA människor, oavsett vart de kommer ifrån och vilken hudfärg de har. Den dagen Sverige slutar med det, den dagen flyttar jag.

Ni kanske tror att den dagen är omöjlig... Det trodde Tyskarna också.

Jag skulle bara vilja att ni tänker efter lite innan ni skrattar åt Jimmie... medans ni skrattar så finns det folk som röstar på honom .. 

Vad tycker ni? Håller ni med? Är ni emot? 

Lämna gärna en kommentar. Har ni inte ett google konto så lämnar ni som anonym 
Om ni har en egen blogg skriv gärna adressen så att jag kan besöka den.

En sak till .. Som Ellen brukar säga " Be kind to one another" <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar